Morgenmad eller flaske

25. marts 2008

Alder:
7 mdr.

Morgenmad eller flaske

Hej Helen

Tak for dit svar tidligere ang. Amalies kostplan - det var dejligt lige at se et eksempel på, hvordan vi skal gøre det. Hun er begyndt at blive gladere og gladere for skemaden, så det er dejligt - men hun elsker stadigvæk sin mælk :)

De sidste 14 dage har hun lavet om på sin rytme og vågner nu ved 6-7 tiden og vil ha mad. Før var det først ved 7-8 tiden. Det er jo egentlig meget fint, at hun vågner tidligere så det passer mere til en vuggestuerytme. (hun skal først starte til august). Men nu har jeg lige endnu et madspørgsmål:

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal give hende en flaske når hun vågner, putte/sove lidt med hende i sengen, og så give hende havregrød ved en 8-9 tiden. Eller om ...

Annonce

... jeg skal gøre det omvendt og så give hende havregrød ved 6-7 tiden, lægge hende ud i barnevognen til en lur (hun bliver nemlig meget hurtig træt, når hun vågner så tidlig) og så give hende flaske, når hun vågner igen?

Jeg foretrækker den første (ren dovenskab), men er det dumt, fordi hun skal vænnes til at spise grød, når hun vågner? Jeg har hørt at hun har alderen nu, hvor hun kun skal sove 2 lure? Det kan hun ikke nøjes med, hvis hun kommer op allerede ved 6-7 tiden.

Et ekstra spg er hvornår hun må begynde at få rugbrødhapsere med pålæg til frokost? Jeg har købt noget bondebrød.. må jeg begynde at give hende det med f.eks. torskerogn, markel eller leverpostej?

Tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Astrid

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39