Brev:
Morgenmad eller flaske
25. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Morgenmad eller flaske
Hej Helen
Tak for dit svar tidligere ang. Amalies kostplan - det var dejligt lige at se et eksempel på, hvordan vi skal gøre det. Hun er begyndt at blive gladere og gladere for skemaden, så det er dejligt - men hun elsker stadigvæk sin mælk :)
De sidste 14 dage har hun lavet om på sin rytme og vågner nu ved 6-7 tiden og vil ha mad. Før var det først ved 7-8 tiden. Det er jo egentlig meget fint, at hun vågner tidligere så det passer mere til en vuggestuerytme. (hun skal først starte til august). Men nu har jeg lige endnu et madspørgsmål:
Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal give hende en flaske når hun vågner, putte/sove lidt med hende i sengen, og så give hende havregrød ved en 8-9 tiden. Eller om jeg skal gøre det omvendt og så give hende havregrød ved 6-7 tiden, lægge hende ud i barnevognen til en lur (hun bliver nemlig meget hurtig træt, når hun vågner så tidlig) og så give hende flaske, når hun vågner igen?
Jeg foretrækker den første (ren dovenskab), men er det dumt, fordi hun skal vænnes til at spise grød, når hun vågner? Jeg har hørt at hun har alderen nu, hvor hun kun skal sove 2 lure? Det kan hun ikke nøjes med, hvis hun kommer op allerede ved 6-7 tiden.
Et ekstra spg er hvornår hun må begynde at få rugbrødhapsere med pålæg til frokost? Jeg har købt noget bondebrød.. må jeg begynde at give hende det med f.eks. torskerogn, markel eller leverpostej?
Tak for hjælpen!
Venlig hilsen
Astrid